Роҳкорҳои касби оромиш дар шароити равонии номуносиб (2)

Афрод ҳар рӯз дар зиндагии рӯзмрраи худ, бо фаъолиятҳои изтиробзо ва чолишбарангези мутааддиде мувоҷеҳ мешаванд, ки дар бисёре аз маворид ҳифзи оромиш , амри тақрибан ғайримумкин ба назар мерасад, соатҳои тӯлонии корӣ, қарорҳои мулоқот, пайравӣ аз дастурот ва вазоиф, муроқибат аз хонавода ва тасмимгириҳои дуруст сабаби ворид омадани фишор ва аз даст додани худконтролӣ мегардад, аз ин рӯ, ёдгирии наҳваи ҳифзи оромиш ва таодули дарунӣ аз аҳамияти болое бархурдор мебошад, дар идома бархе аз одатҳо ва стратегияҳои коромад барои ҳифзи оромиш дар мавқеиятҳои ихтиробзо, ироа шудаанд

81

Чигуна дар шароити сахт оромиши худро ҳифз кунем?

Дар навиштаи қаблӣ ба 20 маврид ишора кардем ва дар идома мавридҳои дигарро баён мекунем:

  1. Ҳеҷ пешфарзе дар назар қарор надиҳед

Пешфарз дар мавриди ашёъ ва ё наҳваи тафаккури афрод сабаби эҷоди изтироб ва танишҳои ғайризарурӣ дар зиндагӣ мегардад, барқарории иртиботҳо ба тасҳили умур, ҳифзи оромиш ва беҳбуди равобит мегардад.

  1. Шароитро ҳамонтавр, ки ҳастанд, бипазиред

Агар масъалае дар гузашта сабаби эҷоди нигаронӣ ва нороҳатӣ мегардад, беҳтар аст то онро пазируфта ва иҷоза надиҳед то зиндагии феълии шуморо таҳти таъсир қарор диҳад, ҳангоме, ки шикастҳо ё таҷрибиҳои манфӣ дар зиндагии худро бипазиред, мизони таъсири онҳо худ ба худ коҳиш меёбад, ҳангоме, ки аҳамияти чунин масоиле коҳиш меёбад, ҳатто дар ҳангоми ёдоварии онҳо ҳам, қодир ба ҳифзи оромиши худ хоҳед буд.

  1. Бидуни чашмдошт, корҳоеро барои дигарон анҷом диҳед

Агар чунин эҳсос менамоед, ки беш аз ҳад бар мушкилоти худ тамаркуз намудаед ё замони зиёдеро сарфи онҳо кардаед, беҳтар аст муддате истироҳат карда ва ба ҷои он, ба дигарон дар анҷоми умури хеш, кумак намоед, ҳисси хушоянди кумак кардан ба дигарон, сабаби эҷоди ҳисси оромиши дарунӣ мегардад.

  1. Иҷтимоӣ шавед

Ҳангоме, ки ҳисси изтироб ва парешонӣ мекунед, беҳтар аст миқдоре аз замон сарфи вақтгузорнӣ бо дӯстони худ кунед, гузаронидан замон бо дӯстон сабаби коҳиши изтироб ва ҳифзи оромиш мешавад.

  1. Зеҳногоҳиро тамрин намоед

Бо тамаркуз бар замони ҳоли хеш бидуни ҳеҷ пешқазовате, қодир ба тамзини зеҳногоҳӣ хоҳед буд, нафаси амиқ кашида ва то 5  ба оромӣ башуморед ва тамаркуз кунед, дар ҳайни ғизо хӯрдан, пиёдаравӣ ё ҳатто машғул будан ба кори хос метавонед, зеҳногоҳиро тамрин кунед, вақти худро ба коре, ки дар ҳоли ҳозир машғул ба анҷоми он мебошед, ихтисос дода ва бар он тамаркуз намоед, ин амр дар тамрини зеҳногоҳӣ нақши қобили таваҷҷуҳе дошта ва таъсири қобили таваҷҷуҳе ба коҳиши изтироб ва ҳифзи оромиш дар тӯли рӯз дорад.

  1. Ба андозаи кофӣ бихобед

Бадан ва зеҳни шумо барои истироҳат ва бозёбии худ ниёз ба хоби кофӣ дорад, камбуди хоб сабаби эҷоди изтироб ва таҳти таъсир қарор додани рафтор мегардад, мизони хоби кофӣ нақши қобили таваҷҷуҳе ба коҳиши изтироб ва ҳифзи оромиш дар зиндагӣ дорад.

  1. Хоби нимарӯзӣ таъсири қобили таваҷҷуҳе бар контроли изтироб дар зиндагӣ дорад

Хоби нимарӯзӣ ба андозаи 15 дақиқа сабаби бозёбӣ ва эҳёи бадан ва зеҳн мегардад, ҳатто хоби нимарӯзии кӯтоҳ, таъсири қобили таваҷҷуҳе бар тасҳили изтироби рӯзмарра дорад, агар дӯстдори хоби нимарӯзӣ намебошед, юга ҷойгузини муносиб барои ин роҳкор мебошад.

  1. Юга анҷом диҳед

Тамрини юга таъсири қобили таваҷҷуҳе бар контроли изтироб ва эҷоди ҳисси оромиш дар фард дорад, кофӣ аст дар як гӯшае бесару садо ёфта ва муддате ба танаффус ё ибодат, тамаркуз намоед, ин масъала ба коҳиши ҳавоспартиҳо ва афкори парешон кумак менамояд, ҳамонанди зеҳногоҳӣ, чунин тамриноте сабаби коҳиши изтироб ва ҳифзи оромиш дар тӯли рӯз мешаванд, ҳатто ихтисоси 5 дақиқа аз замони рӯзона ба чунин тамриноте, сабаби тағйироти мусбати ҷиддӣ дар зиндагӣ мегардад.

  1. Ташаккур ва қадрдонӣ намоед

Бо таваҷҷуҳ ба таъсирот амиқ ташаккур ва қадрдонӣ, аҳамият қобил таваҷҷуҳе бидон ироа нашудааст, ташаккур ва қадрдони ба сурате мустақим ҳурмунҳои эҷод кунанда изтиробро таҳт таъсир қарор дода ва натанҳо мунҷар ба эҷод ҳис хурсанди дар фард мегардад, балки нақш қобил таваҷҷуҳе низ дар мудирият изтироб бръҳда дорад.

  1. Сабр ва шикебоиро дар шароити рӯзмарраи мухталиф, тамрин намоед

Бо қарор додани худ дар мавқеиятҳои изтиробзои мухталиф, сабр ва шикебоии худро маҳак бизанед, ин масъала шояд хастакунанда ба назар бирасад, аммо таъсири қобили таваҷҷуҳе бар тавонои ҳифзи оромиши шумо дорад.

  1. Бо худ ба меҳрубонӣ рафтор намоед. Аз худ нақд накунед

Ҳангоме, ки худро мавриди қазоват ва беэҳтиромӣ қарор медиҳед, миқдоре аз оромиши зеҳниятонро аз даст дода ва дучори изтироб мешавед, ҳангоме, ки бо меҳрубонӣ бо худ рафтор менамоед, арзиш ва манзилати худро афзоиш медиҳед, ин масъала оромиши дарунии шуморо афзоиш медиҳад, чунин рафтореро метавонед дар мавриди дӯстон ва афроди мавриди алоқаи худ низ ба кор бубаред, рафтори муҳаббатомез бо худ дошта ва ҳаргиз худро бо дигарон муқоиса накунед.

  1. Аз гуфтор ва боварҳои манфӣ дурӣ кунед

Гуфтори манфӣ бо худ таъсири қобили таваҷҷуҳе ба афзоиши изтироб ва сархӯрдагӣ дорад, улгуҳои тафаккуроти рӯзмарраи худро баррасӣ кунед ва аз тафаккуроти манфӣ дурӣ намуда ва ба ҷои он, саъй намоед то нукоти манфии мавқеиятҳои мухталифро дар назар қарор диҳед, ба унвони мисол, ба ҷой тафаккур ба ин масъала, ки қодир ба анҷоми коре намебошед, ё муддатзамони зиёде барои анҷоми масъалаҳо ниёз доред, беҳтар аст ба ин биандишед, ки қодир ба муқобила бо ҳар душворӣ ва мушкилот дар замони анҷоми ин масъала ҳастед, мусбат андешидан сабаби коҳиши изтироб ва аз байн бурдани фишори рӯҳӣ ҳангоми муқобила бо шароити пурфишори рӯзмарра мегардад.

  1. Аз васоили технологикӣ дурӣ намоед

Имрӯза ҳама дорои иртиботи наздик бо технологӣ ва фановарӣ мебошанд, аз ин рӯ, зеҳни шумо бо иттилооти изофа пур шуда ва ҳамвора нигарони навиштаҳо, расонаҳои иҷтимоӣ ва ғайра мебошед, ба ин тартиб, зеҳнатон фурсате барои истироҳат, истифода аз замон ва лаззат аз зиндагӣ надорад, дурӣ кардан аз технологӣ ба вежа маҳдуд намудани замони истифода аз расонаҳои иҷтимоӣ яке аз роҳкорҳои муфид барои муқобила бо изтироби рӯзмарра мебошад, чароки нигаронӣ ба хотири онлайн ва огоҳ будан аз вақтҳо дар расонаҳои иҷтимоӣ, аз миён бардошта мешавад.

  1. Аҷала ва шитоб надошта бошед

Шитоб доштан сабаби аз даст рафтани контрол мегардад; дар чунин вақтҳо имкони иштибоҳ намудан ҳам афзоиш меёбад, ҳангоми шитоб дар анҷоми умур, мизони изтироб ва парешонӣ ҳам афзоиш меёбад, коҳиши суръати умур сабаби коҳиши изтироб шуда ва лаззати бештар аз замони ҳол мегардад, дастёбӣ ба дидгоҳи солим ва дар назар қарор додани беҳтари шароит, дар сурати ҳифзи оромиш, мумкин мебошад, ҳатто дар сурати вуҷуди фишор, замони кофӣ барои анҷоми умури худ дар назар бигиред ва ҳеҷ шитобе надошта бошед.

You might also like

Leave A Reply

Your email address will not be published.